کد خبر: 1229391
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
هفتادوششمین سالروز «یوم‌النکبه» برای صهیونیست‌ها پر از تلخی بود. در این روز رزمندگان مقاومت فلسطین توانستند در سلسله عملیات ترکیبی در شمال و جنوب غزه، شماری از تانک‌ها و ادوات جنگی دشمن را نابود کرده و تعدادی از نظامیان اشغالگر را به هلاکت برسانند؛ عملیاتی که رسانه‌های عبری، آن را روز سخت ارتش اسرائیل در غزه توصیف کردند، تا جایی که نظامیان دشمن مجبور شدند برای کاهش تلفات انسانی از منطقه «الزیتون» عقب‌نشینی کنند

جوان آنلاین: هفتادوششمین سالروز «یوم‌النکبه» برای صهیونیست‌ها پر از تلخی بود. در این روز رزمندگان مقاومت فلسطین توانستند در سلسله عملیات ترکیبی در شمال و جنوب غزه، شماری از تانک‌ها و ادوات جنگی دشمن را نابود کرده و تعدادی از نظامیان اشغالگر را به هلاکت برسانند؛ عملیاتی که رسانه‌های عبری، آن را روز سخت ارتش اسرائیل در غزه توصیف کردند، تا جایی که نظامیان دشمن مجبور شدند برای کاهش تلفات انسانی از منطقه «الزیتون» عقب‌نشینی کنند. 

همان‌گونه که رهبران حماس پیش‌تر هشدار داده بودند که نظامیان اشغالگر با ورود به شهر رفح، در جنوب غزه به پیک‌نیک نخواهند آمد، روند تحولات میدانی در دومین هفته این حملات نشان می‌دهد که اسرائیلی‌ها کار دشواری در این منطقه خواهند داشت. برخلاف مقامات صهیونیستی که ادعا می‌کنند ساختار نظامی و تشکیلاتی حماس به شدت تضعیف شده و به راحتی می‌توانند رفح را اشغال کنند، مبارزان این جنبش در عملیات ترکیبی، تلفات سنگینی را به دشمن اشغالگر وارد کرده‌اند تا نشان دهند که همچنان آماده جنگ برای مدت نامعلوم هستند. 
در تازه‌ترین عملیات، گروه‌های مقاومت روز سه‌شنبه در سالروز یوم‌النکبه، کام صهیونیست‌ها را تلخ کردند. گردان‌های القسام (شاخه نظامی جنبش حماس) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در یک عملیات ترکیبی در منطقه «بلوک۴» در اردوگاه جبالیا در شمال غزه، مبارزان ما یک بولدوزر نظامی از نوع D۹ را با راکت «الیاسین ۱۰۵» و نیرو‌های صهیونیست در داخل یکی از ساختمان‌ها را با دو راکت هدف قرار دادند و با آن‌ها درگیر شدند.» 
به گزارش الجزیره، در ادامه این بیانیه آمده است: «به محض رسیدن نیروی کمکی به این مکان، یک بمب در تانک مرکاوای صهیونیست‌ها منفجر کردیم. بعد از تلاش نیرو‌های صهیونیست برای عقب‌نشینی و خارج کردن تجهیزات منهدم شده خود، نیروی هوایی اسرائیل این مکان را به صورت وحشیانه بمباران کرد. مبارزان ما تأکید کردند دست‌کم ۱۲سرباز صهیونیست در این عملیات کشته شدند.» منابع محلی گفتند که یک بالگرد ارتش رژیم صهیونیستی برای انتقال مجروحان در شرق جبالیا فرود آمد. از سوی دیگر، یک تانک دیگر ارتش رژیم صهیونیستی نیز از سوی مبارزان گردان‌های سرایا القدس در شرق اردوگاه جبالیا با گلوله «تاندوم» هدف قرار گرفت. القسام روز چهارشنبه تصاویری را از عملیات‌های متعدد ۲۴ساعت گذشته خود علیه ارتش رژیم صهیونیستی در شرق «رفح» واقع در جنوب نوار غزه و «جبالیا» در شمال این باریکه منتشر کرد. در این تصاویر همچنین شکار نظامیان رژیم صهیونیستی به دست رزمندگان گردان‌های القسام در محور‌های مختلف ثبت شده است. در یکی از این کلیپ‌های ویدئویی مشاهده می‌کنیم که نیرو‌های فلسطینی با خونسردی کامل چگونه از زیر زمین بیرون آمده و با بمب‌های نوع «شواظ» دشمن را هدف قرار داده و همزمان با دوش‌پرتاب‌های یاسین تجهیزات جنگی دشمن را منهدم می‌کنند. این تصاویر مربوط به عملیات‌های روز سه‌شنبه گردان‌های القسام است؛ روزی که رسانه‌های عبری‌زبان آن را روز سخت ارتش رژیم اشغالگر در نوار غزه توصیف کردند. ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که طی درگیری‌های ۲۴ساعت گذشته در نوار غزه یک نظامی آن به هلاکت رسیده و ۱۳نظامی دیگر زخمی شدند. 
گردان‌های ناصر صلاح‌الدین هم اعلام کرد در عملیات مشترک با گردان‌های القسام یک نفربر صهیونیستی را در اردوگاه جبالیا از فاصله صفر منفجر کرد که منجر به کشته و زخمی شدن افراد داخل آن شد. این گردان‌ها و گردان‌های سرایا القدس هم روز چهارشنبه شهرک «سدیروت» را با دو موشک هدف قرار دادند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز اعلام کردند که در پی رصد یک موشک که به شهر اصابت کرده آژیر‌ها به صدا درآمدند. القسام نیز تأکید کرد از منطقه جبالیا، شهرک سدیروت را با سامانه موشکی کوتاه برد «رجوم» ۱۱۴ میلی‌متری هدف قرار داد. 
عملیات مبارزان فلسطینی در شمال غزه، درحالی است که مقامات تل‌آویو ادعا داشتند که توانسته‌اند این منطقه را به‌طور کامل تحت کنترل خود بگیرند، اما به نظر می‌رسد فلسطینیان همچنان در مناطق شمالی حضور دارند و هرازگاهی با شلیک موشک‌ها و کمین‌گذاری، ضرباتی را به دشمن وارد می‌کنند. 

 عقب‌نشینی در الزیتون 
علاوه بر بخش شمالی غزه، در مناطق جنوب هم گروه‌های مقاومت آتش سنگینی را به روی دشمن گشوده‌اند. به گزارش خبرگزاری شهاب، در نزدیکی مسجد التابعین در شرق رفح مبارزان القسام یک نظامی صهیونیست را شکار کردند. به گزارش المیادین، گردان‌های القدس نیز اعلام کرد که نظامیان و جنگ‌افزار‌های ارتش صهیونیستی را در محور «نتساریم» و پشت گورستان شرقی رفح با خمپاره هدف قرار داده است. 
 در پی عملیات گسترده مبارزان فلسطینی در شمال و جنوب غزه، نظامیان اشغالگر مجبور شده‌اند برای کاهش تلفات انسانی از برخی مناطق عقب‌نشینی کنند. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در این باره گزارش کرد که ارتش این رژیم از محله الزیتون در جنوب شهر غزه، عقب‌نشینی کرده است. اشغالگران صهیونیست قبل از عقب‌نشینی از محله الزیتون یک بلوک مسکونی را در این منطقه بمب‌گذاری و منفجر کردند. مقاومت فلسطین در جریان درگیری‌های روز‌های اخیر در محله الزیتون ضرباتی سخت به اشغالگران اسرائیلی وارد کرد. 
چند روز پیش، ارتش اشغالگر تصمیم گرفت به محله الزیتون و جبالیا که پس از اعلام پایان عملیات نظامی آنجا را ترک کرده بود، بازگردد و گفت که جنبش حماس صفوف خود را سازماندهی مجدد کرده است، اما به نظر می‌رسد نظامیان اسرائیل نتوانسته‌اند در برابر موج حملات گروه‌های مقاومت تاب بیاورند و دوباره مجبور به عقب‌نشینی شده‌اند. 


 اعتراف به شکست در برابر حماس
با شکست‌های مکرر ارتش صهیونیستی در غزه، رهبران اپوزیسیون این رژیم به تمجید از قدرت حماس پرداخته‌اند. آویگدور لیبرمن، وزیر سابق جنگ رژیم صهیونیستی انتقاد شدیدی از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم و کابینه جنگ به عمل آورد و گفت که کابینه جنگ، اسرائیل را به سمت شکست سوق می‌دهد و جنبش حماس و رهبر آن در غزه یعنی یحیی السنوار بهتر از نتانیاهو جنگ را از تونل‌ها مدیریت می‌کنند. لیبرمن در اظهاراتی که روز چهارشنبه روزنامه «یسرائیل هیوم» منتشر کرد، گفت که کابینه هیچ چشم‌انداز و برنامه‌ای برای نحوه مدیریت عملیات ندارد و نتانیاهو به دلیل سردرگمی‌اش، حمایت بین‌المللی از اسرائیل را از دست داده است. 
اسحاق بریک، سرلشکر ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی نیز گفت: حتی اگر جنگ غزه طول بکشد ارتش اسرائیل قدرت سرنگونی حماس را ندارد. ادامه جنگ در غزه فایده‌ای ندارد و اسرائیل خسارت‌های سنگینی متحمل خواهد شد. وی افزود: ادامه جنگ احتمالاً منجر به فروپاشی ارتش ذخیره و اقتصاد خواهد شد. عدم اتخاذ تصمیمی درباره روز بعد از جنگ منجر به کشته شدن تعداد بیشتری از نیرو‌های ارتش می‌شود. به گزارش الجزیره، بریک گفت: «ورود به رفح آخرین میخ در تابوت قدرت ما برای سرنگونی حماس خواهد بود. ارتش اسرائیل همچنین نمی‌تواند حزب‌الله لبنان را به آن سوی رود لیتانی دور کند.» «یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی هم دیروز اعلام کرد که «امضای قرارداد با حماس و بازگرداندن اسرا مهم‌تر از عملیات نظامی در رفح است.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار